czwartek, 12 stycznia 2017

Sernik...... w klimacie mango



                            Sernik z z musem z mango 

   

 Pozostajemy w klimacie mango.
Sernik z musem z mango i galaretką też z mango. 
Dla mnie doskonałość smaku. Cudowna tekstura musu zachwyca mnie. Spróbujcie! Orzeźwiający i lekki 
Spód z pokruszonych ciasteczek maślanych. 
Warstwa waniliowego sernika, mus z mango i wszystko pięknie wykończone galaretką. 
Wszyscy w domu zachwyceni.
 Przepis pochodzi z bloga Moje wypieki


 Spód 
190 g ciastek maślanych
40 g masła

Ciastka i masło zmiksować w malakserze. Jeśli nie posiadacie malaksera - ciasteczka włóżcie do woreczka i uderzając wałkiem pokruszcie na drobno, dodajcie rozpuszczone masło.
Tortownice (26 cm) wyłożyć papierem do pieczenia - dno-
Ciasteczka wsypać do tortownicy i równomiernie rozłożyć ugniatając lekko. 
Wstawić do nagrzanego piekarnika (180stopni) i piec około 6-10 minut.

Masa serowa

600 gram zmielonego kilkakrotnie twarogu 
      ( użyłam sera typu quark dostępnego w każdym markecie w uk)
300 ml śmietany kremówki (double cream)
4 duże jajka ( użyłam 5 mniejszych)
3/4 szklanki drobnego cukru do wypieków
1 łyżeczka pasty waniliowej 
3,5 łyżki mąki ziemniaczanej (użyłam budyniu waniliowego)

Wszystkie skladniki oprócz jaj włożyłam do miski i szybko wymieszałam rózgą kuchenną, dodałam rozbełtane widelcem jajka i przelałam masę na podpieczony spód.
Piekłam 40 minut w temperaturze 160 stopni. 
Masa serowa musi być ścięta i sprężysta przy dotyku - szczególnie na środku. wystudzić 

Mus z mango
600 gram puree z mango 
(może być świeże lub z puszki - pulpa z mango)
3 łyżki soku z cytryny
24 gram żelatyny - 6 łyżeczek-
350 ml śmietany kremówki- schłodzonej

Przygotować puree z mango (pamiętajcie aby zważyć gotową już pulpę) dodać sok z cytryny i cukier - zagotować 
( powinna się zagotować, odstawić z ognia) 
Namoczyć żelatynę w odrobinie wody - tyle aby przykryło żelatynę- odstawić aż napęcznieje. 
Podgrzewać  mieszając chwilkę aby się rozpuściła- nie gotować !
Połączyć z gorącym puree, wymieszać i odstawić aby lekko stężała.
Ubić śmietanę kremówkę na sztywno, następnie dodać tężejące lekko mango z żelatyną. 
Delikatnie i krótko wymieszać ze śmietaną tylko do połączenia się
- bez białych smug śmietany.
Na schłodzony sernik wyłożyć mus z mango, wyrównać i wstawić do lodówki aby stężało.

Galaretka z mango
300 gram puree z mango
1 łyża soku z cytryny
12 gram żelatyny -3 łyżeczki

Przygotować puree z mango (pamiętajcie aby zważyć gotową już pulpę) dodać sok z cytryny i cukier - zagotować 
( powinna się zagotować, odstawić z ognia) 
Namoczyć żelatynę w łyżce wody odstawić aż napęcznieje. Podgrzewać  mieszając chwilkę aby sie rozpuściła- nie gotować!

Połączyć z gorącym puree, wymieszać i odstawić aby lekko stężała. Schłodzoną, lekko stężałą przelać na ciasto z musem. Pozostawić do całkowitego stężenia. Udekorować owocami -Smacznego  














2 komentarze:

  1. Mimo iż wolę klasyczne serniki ten mnie zaciekawił

    OdpowiedzUsuń
  2. Zachęcam do wypróbowania i podzielenia się czy wart był wysiłku. :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń