poniedziałek, 15 kwietnia 2013

Fish cake- angielskie kotleciki rybne


Kiedy wyemigrowałam do UK nasłuchałam się jaka niedobra jest kuchnia brytyjska.
Tłusta, z mała ilością warzyw, gdzie królują ziemniaki i ryba....
Zmieniłam zdanie kiedy to spróbowałam dobrze zrobionej , pysznie ugotowanej angielskiej kuchni. Tak samo jest z rodzimą kuchnia...
Kupując pierogi z marketu nie ma czym się zachwycać ...czy barszcz proszku....ale babcine pierożki czy naleśniki z twarogiem, warte są każdych pieniędzy.
Jak już pisałam, nie raz miałam okazje pracować z dobrymi szefami kuchni.
Przygotowywali oni wszystko sami, od gravy (przepyszny sos) po gotowana szynkę.
Zasmakowałam tam najlepszych fish cake na wyspach. Zrobić je można z każdego rodzaju ryby ...im szlachetniejsza ryba tym smak bogatszy. Kotleciki można smażyć na głębokim tłuszczu, na patelni jak tradycyjne kotlety, i można tez upiec w piekarniku na blaszce.  Dodatki tez można użyć w zależności od upodobań- zioła, przyprawy.
Dzis podaje Wam przepis na tradycyjne, przepyszne, chrupkie fish cake :)

Przepis
Około 450 g filetów rybnych (użyłam tym razem mrożone płaty -cod (dorsz))
około 350 - 400 g ugotowanych ziemniaków -zmielonych lub przeciśniętych przez praskę
mały pęczek natki pietruszki 
mały pęczek szczypiorku (siekamy białe części cebulki z kawałkiem zielonego szczypiorku)
jajko, sól, pieprz, i co kto lubi

Płaty rybne króciutko gotuje w mleku, odcedzam i drobie na niewielkie kawałki, wybierając ewentualne ości.
Dodaje ziemniaki (zmielone lub przeciśnięte przez praskę) . Posiekaną drobniutko natkę pietruszki i szczypiorek. Sól, pieprz, jajko i zamieszać. Konsystencja będzie klejąca, ale się nie zrażać,  leciutko bardzo obsypać ręce mąka. Formować kotleciki i schłodzić w lodówce, przynajmniej trzy godziny( zawsze wieczorem formuje kotleciki i na drugi dzień je smażę) . Schłodzone kotlety będą bardziej zwarte. Przygotować sobie troszkę mąki , roztrzepane jajko, i bułkę tartą.
Fish cake najpierw delikatnie obtaczamy w mące następnie w jajku i na koniec w bułce tartej. Można schłodzić przed smażeniem.  Smażyć na złot kolor. Ja smażyłam na patelni z większą ilością oleju niż przy tradycyjnych kotletach ( fish cake był zanurzony w gorącym oleju do połowy) Po usmażeniu odsączyć na ręczniku papierowym . Podawać gorące.

Najlepsze do Fish cake jest sos tatarski. Mój ulubiony szef kuchni robił taki szybki niezwykle prosty i pyszny sos z
1/2 małej cebulki lub dwie szalotki.
posiekana natka pietruszki w ilości według uznania
2 lub 3 ogórki konserwowe
przyprawy według uznania
majonez
Drobniutko posiekać cebulkę, natkę, ogórek, wymieszać z majonezem i przyprawami .:)
Smacznego




4 komentarze: