czwartek, 9 listopada 2017

Domowa pita z czarnuszką


Bywają dni kiedy nie mam czasu (albo po prostu nie chce mi się - wiem wstyd) gotować obiadu. 
W takich sytuacjach robię obiad kanapkowy i aby złagodzić nieco wyrzuty sumienia, napycham kanapki czymś wartościowym i atrakcyjnym. Dla moich dzieci atrakcyjny jest domowy chleb z masłem i jakimś mięsem, a dla Pana męża mogę już wymyślać. Wymyśliłam więc i upiekłam cypryjskie pity. Chętnie bym je nadziała baraniną jak Grecy swoje suvlaki, ale niestety. Miałam jeszcze resztę pieczonej kaczki, więc nadziałam je pieczoną kaczką i świeżymi warzywami. 
Efekt przerósł moje oczekiwania. 
Nawet najmłodszej bardzo smakowało.  
Upieczecie pity szybciej niż Wam się wydaje, bo to proste ciasto drożdżowe. 
Polecam spróbować !

Przepis na cztery całkiem spore pity
250 g mąki pszennej(najlepiej chlebowej) plus ekstra do podsypywania
5 g soli
7 g suchych drożdży instant
15 g nasion czarnuszki
160 g wody ( nie musicie użyć całej wody- polecam dodawać stopniowo mieszając)
2 łyżeczki oliwy z oliwek
 Z mąki, wody (wodę dolewajcie stopniowo, aby uzyskać miękkie elastyczne ciasto) drożdży, soli, nasion czarnuszki zagnieść miękkie elastyczne ciasto, na końcu dodać oliwę z oliwek. 

Wyrabiać ciasto około 6-10 minut. Można wyrobić w maszynie do chleba, lub mikserem z końcówkami w kształcie haków. Wyrobione ciasto włożyć do naoliwionej miski i odstawić do podwojenia objętości (około 1-2 godziny). Wyrośnięte ciasto przełożyć na oprószoną mąką stolnice i zagnieść krótko. 
Podzielić na cztery, lub pięć części i rozwałkować każdą na placuszek o grubości 0/5- 1 cm.  Odstawcie na około 10 minut, aby się lekko napuszyły. Nagrzać kamień w piekarniku, lub włóżcie blachę, aby osiągnęła temperaturę 220 stopni. Na rozgrzany kamień kładźcie placuszki pity. Piec należy około 10-15 minut do delikatnego przyrumienienia. Pity podczas pierwszych 5 minut powinny gwałtownie urosnąć. Upieczone wyjąć na kratkę ... można po lekkim przestygnięciu od razu zabierać się za jedzenie. Powodzenia.

Przepis z książki " Paul Hollywood's Bread "

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz