poniedziałek, 2 października 2017

Owsianka śniadaniowa


 Lubicie owsiankę? A może jest to zmora waszego dzieciństwa? 
Jeśli tak, to musicie wypróbować ten przepis, bo może się okazać, że będzie dla Was miłą odmianą i stanie się ulubionym śniadaniem na nadchodzące chłodne dni.
Jak poznałam Pana męża to zastrzegł mi, że nie lubi absolutnie trzech rzeczy - owsianki, gotowanej marchewki i grochowej zupy z grzankami. Po jakimś czasie udało mi się odczarować te koszmary i nigdy już nie zostaje z obiadu duszona marchewka z masłem, zapach owsianki zawsze wprawia Pana męża w dobry nastrój, a zupa grochowa z grzankami stała się jego najulubieńszą, zważywszy że zawsze trzeba łapać szybko grzanki zanim dzieci zjedzą je ukradkiem przed obiadem.
Podany przepis jest na jedną sporą porcje. Spróbujcie koniecznie!

Potrzebujecie
1/3 szklanki płatków owsianych
2/3 szklanki wody
 1/2 szklanki mleka
1/3 szklanki śmietany kremówki 
1/2 ziarenek laski wanilii (można pominąć)
szczypta soli
Ponad to 
Garść orzechów podprażonych na suchej patelni
2 łyżki (lub mniej) syropu klonowego lub miodu, 
 albo 1 łyżka konfitury domowej - do wyboru
Do garnka z grubym dnem wsypcie płatki owsiane ze szczyptą soli i zalejcie wodą. 
Podgrzewajcie mieszając aż zgęstnieje, następnie dodajcie mleko, wanilię i zagotujcie. Cały czas mieszając gotujcie aż owsianka zgęstnieje 1-3 minuty. Dodajcie śmietanę kremówkę i zagotujcie. Owsianka jest gotowa! 
Nie powinna być bardzo gęsta. 
Podawajcie na gorąco z prażonymi orzechami i syropem klonowym, lub miodem. Jeśli chcecie owocową wersje dorzućcie rodzynki i konfiturę owocową. Powodzenia i smacznego śniadania

4 komentarze:

  1. ja tam bardzo lubię owsianki :)za moich dziecięcych czasów częściej jadało się zupy mleczne - z kluskami, makaronem, ryżem i do tego bułeczka masłem, twarogiem i dżemem :) ale to są miłe wspomnienia, wspaniale się kojarzy :) mimo, że moje dzieciństwo nie było ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj ja tez wychowana jestem na mlecznych śniadaniach. Moja babcia robiła najlepsze kluseczki na mleku- uwielbiałam je. Nie wiem co za magia w nich była, do dziś nie udało mi sie tego smaku odtworzyć.
      Zuza Twój przepis na domowy twarożek kładzie na kolana 👍🏻👍🏻👍🏻

      Usuń
    2. Można prosić o ten przepis na domowy twarożek?

      Usuń
  2. Domowy twarożek jest z bloga Zuzy. Zuza pozwolę sobie wkleić tu linka do twojej magicznej Zielonej Kuchni. http://zielonakuchnia.blogspot.co.uk/2017/10/domowy-biay-ser-twarog.html

    OdpowiedzUsuń