niedziela, 3 września 2017

Marchewkowe z migdałami


Przedstawiam Wam klasyczne angielskie carot cake, czyli marchewkowe ciasto.
Przypadnie do gustu wszystkim, którzy lubią korzenne przyprawy i cynamon. 
Dodałam migdałowe płatki i sporo przypraw. 
Jest mięsiste i miękkie a z kremem z cream chesse to już doskonałość. 
Porcja dla naszej rodziny okazała się na jedno popołudnie. 
Polecam Wam a nie zawiedziecie się ;)

Przepis z bloga Moje wypieki lekko zmodyfikowany.

Przepis
100 g mąki pszennej
1/2 szklanki cukru
3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1 łyżeczka cynamonu
1/4 zmielonych godzików
1/4 zmielonej gałki muszkatołowej
1/4 zmielonego ziela angielskiego
1/4 łyżeczki mielonego imbiru
1/4 łyżeczki mielonego kardamonu
1/4 łyżeczki soli
1/3 szklanki oleju (użyłam oleju z orzechów włoskich)
2 roztrzepane jajka
1 szklanka migdałów posiekanych, lub płatków migdałowych
1/2 szklanki posiekanych ananasów - użyłam świeżych, ale możecie użyć z puszki 
1 szklanka startej marchewki
W misce wymieszajcie mąkę pszenną, cukier, sól,proszek, sodę i przyprawy - przesiejcie 
Jajka zmieszajcie z olejem, dodajcie suche składniki, migdały, ananasy i marchewkę. 
Zamieszajcie wszystko do połączenia. Włóżcie do wysmarowanej formy (małej tortownicy lub wąskiej keksówki). Pieczcie w temperaturze 170 stopni około 40 minut do suchego patyczka.
Krem do przełożenia i posmarowania na wierzchu
300 g cream chesse- możecie użyć serka philadelphia
100 g masła
1 szklanka i 1/3 cukru pudru
1 łyżeczka pasty waniliowej
Masło utrzyjcie z cukrem pudrem na puszystą masę i ucierając nadal dodawajcie cream chesse.
Ciasto możecie  przekroić na połowę i posmarujcie kremem. Ja nie przekroiłam ciasta posmarowałam na wierzchu. Powodzenia :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz