poniedziałek, 11 marca 2013

Mini pizza na specjalne zamówienie

Dziś od rana mały M miał jedno życzenie ..a ze ja kocham małego M do nieprzytomności to zrobię dużo , bardzo dużo aby go uszczęśliwić ..(wstawanie bardzo wcześnie rano to już jest więcej niż bardzo dużo) . Otóż od rana prosił o picci ( czytaj pizza). A że rano kurier przyniósł mój zamówiony i wyczekany kamień do piekarnika ( a zaszalałam i zamówiłam na wymiar) więc zrobienie pizzy bardzo mi pasowało.
Pizza jeszcze nie gotowa wiec i wpis na blogu będzie na raty. Korzystam z tego ze mały M i spółka śpią i wrzucam wam robocze fotki....  wersja dziecięca mini mini co by chłopcy tapet ketchupem mi nie wysmarowali
 Przepis niebawem;)







Przepis na uniwersalne ciasto na pizze

375g ciepłej wody
1 łyżka oliwy
2 łyżeczki soli
595g mąki( ja używam mąki chlebowej)
12g suchych drożdży lub 24g świeżych

Dla posiadaczy wypiekaczy do chleba  -  Wrzucam wszystko do maszyny : najpierw woda, sól, oliwa, mąka i suche drożdże na wierzch. Nastawiam program do wyrabiania i wyrastania ciasta(1.30 minut)
Można równie dobrze ciasto wyrobić ręką, lub mikserem z hakiem do mieszania ciast drożdżowych.
Jeśli używacie drożdży świeżych najpierw zrobić zaczyn. Jak ciasto podwoi objętość wyłożyć na oprószony mąką blat i rozwałkować wykroić  okręgi, lub jak tam wolicie. Smaruję sosem pomidorowym z ziołami. Cieniuteńko w piórka siekam cebule , następnie szynkę, pieczarki i na co tylko macie ochotę.  Serem posypuje jak już mini pizze się podpieką  jakieś 5 do 8 minut przed końcem pieczenia. Domownicy preferują chrupiącą, dobrze wypieczona (podpieczona ) pizze, więc piekę w dość wysokiej temperaturze na kamieniu - Rozgrzewam piekarnik do 250 stopni wkładam pizze i obniżam temperaturę do 220 stopni .. Długość pieczenia zależy od rodzaj piekarnika u mnie to 15 minut
Dodam tylko ze zarówno mały M jaki i ten większy zachwyceni. Najmłodszy tak zajęty był jedzeniem że nie miał czasu wyrazić swojego zdania :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz