piątek, 8 marca 2013

Goździki, rajstopy i muffiny cytrynowe

Dzień Kobiet mojej mamie i babci zapewne kojarzyć będzie się z goździkiem w celofanie otrzymanym w pracy razem z parą beżowych pończoch lub rajstop (!)  Ponoć to był rarytas i nasze mamy były bardzo kontente z takiego podarku.
Był czas (mój nastoletni) że bojkotowało się to święto bo przecież komunistyczne....
Ale dziewczyny, czy nie jest cudnie mieć swoje święto?
Bojkotować nie mam zamiaru bo i kobietą przecież jestem i goździki uwielbiam ( M zapomniał ;))
Powracam jednak do meritum ...
Odwiedziły mnie dziś kobietki i tak cudnie się zdarzyło, że trzy pokolenia zasiadły do cytrynowych mufinek. Babcia, mama i mała biegająca z kitkami H (wnusia babci)  Mufinki smakowały ..co prawda właścicielka kitek wolała ozdobne cukierki i krem, ale przyjmujemy że jej smakowały.... Mufiny przebił jednak domowy chleb z pasztetem, też domowym i ogórkiem- sklepowym.... (trzeba być na emigracji żeby docenić polski chleb ..stawiając go ponad wszystkie łakocie ) Przepis na pasztet wkrótce znajdziecie w tym blogu.


Mufinki są bardzo łatwe do przygotowania -jak to mufinki.
 A że uwielbiam połączenie cytryny i maku wiec taki właśnie mają smak.
Pomysł zaczerpnięty z blogu "Moje Wypieki":


Ciasto na muffiny

150 ml oleju rzepakowego
230 g mąki
1/2 łyżeczki sody
190 g cukru pudru
1 duże jajko
150 ml mleka 
sok i skórka otarta z jednej dużej cytryny
3 łyżki maku

Krem

1/3 szklanki Lemon curd *
1/3 lub 1/2 opakowania  serka quark (całe opakowanie to 250g) równie dobrze może być zmielony twaróg, mascarpone lub temu podobne 
zamieszałam posmakowałam i było ok :)

Wykonanie muffin

Wszystkie sypkie produkty wymieszać w misce. W osobnym pojemniku roztrzepać jajko i resztę 'mokrych' składników razem z cytryna i skórka.
Sypkie i mokre połączyć razem, zamieszać krótko (mogą być grudki- musza być grudki ;) )
Foremki wyłożyć papilotkami i do 2/3 wysokości nałożyć ciasto.
Piec ok 20 do 25 minut w temperaturze 190 stopni, do tzw suchego patyczka

Wystudzone mufiny nadziałam (jak paczki) kremem, a pozostały krem zużyłam do dekoracji


* Lemon curd ukochany angielski krem cytrynowy wielorakiego użytku można zrobić samemu. Prosty i szybki przepis... UWAGA krem uzależnia- mnie uzależnił ;)


2 duże jajka

2 żółtka
160g drobnego cukru
80g masła
sok i skórka z dwóch cytryn

W garnuszku roztrzepać żółtka i cukier. Postawić na kuchence podgrzewać lekko i dodać od razu masło sok i skórkę z cytryny. Mieszać aż się zagotuje i zgęstnieje. Przetrzeć przez sito i gotowe.

Można przechowywać w lodówce nawet tydzień (u mnie nie utrzyma się długo, w tajemniczy sposób znika ;)

Wszystkim kobietką tym dużym, mniejszym i całkiem malutkim życzę Wszystkiego Najlepszego !


1 komentarz: