środa, 9 maja 2018

Szpinakowy biszkopt i mus truskawkowy.


Ciasto leśny mech znają chyba już wszyscy buszujący po internecie. Oczywiście i ja dwa lata temu zrobiłam to ciasto, ale niestety nie smakowało mi. Wyczuwałam szpinak i przeszkadzało mi to bardzo, więc nawet na blogu nie zamieściłam tego przepisu- do dzisiaj!
Dorota z bloga Moje wypieki zapewniła że ten -właśnie TEN - jej przepis jest przepisem doskonałym. Tak jest ! Absolutnie doskonały i nie zmieniłam w tym biszkopcie nic.
Szpinaku nie wyczujecie a biszkopt jest puszysty, delikatny, nie przesłodzony i wilgotny dzięki zawartości oleju. 
( Myślę, a nawet jestem pewna, że wykorzystam ten przepis na biszkopt do tortu)
Ciasto delikatne, orzeźwiające i nieprzyzwoicie łatwe. 
Idealne na rozpoczęcie sezonu truskawkowego.

Na biszkopt o wymiarach 25 cm na 25 cm będziecie potrzebowali:
5 dużych jaj ( żółtka i białka osobno)
3/4 szklanki cukru 
150 ml oleju rzepakowego
260 g mąki pszennej uniwersalnej
1 łyżeczka proszku dopieczenia 
150 g młodego świeżego szpinaku
Do nasączenia użyłam soku wyciśniętego z jednej sporej cytryny
Szpinak z olejem zmiksować na gładką papkę.
Białka ubić ze szczyptą soli na puszystą sztywną pianę. 
Do ubitej piany cały czas miksując dosypywać cukier. 
Ubijać tak długo, aż cukier całkowicie rozpuści się. 
Dodać żółtka i olej zmiksowany ze szpinakiem. 
Krótko zmiksować do połączenia. Następnie dodać przesianą mąkę  proszkiem do pieczenia. Wymieszać delikatnie, aby białka nie opadły. 
Piec w temperaturze 160- 170 stopni Celsjusza, około 30-35 minut (do suchego patyczka)
Wystudzić. Wystudzony przekroić wzdłuż, na dwie części.
Mus truskawkowy
750 g truskawek (mogą być mrożone) 
4 łyżki cukru
3 łyżki soku z cytryny
2 opakowania galaretki truskawkowej
450 g śmietany kremówki.
350 g świeżych truskawek do dekoracji
Do garnka włóżcie truskawki, sok z cytryny i cukier. Zagotujcie a następnie zmiksujcie. Do gorącego musu wsypcie galaretki i dokładnie wymieszajcie,ale nie wolno już zagotować. Odstawić do wystygnięcia(  nie może stężeć- może zgęstnieć)
Śmietanę kremówkę ubijcie na sztywno, dodajcie najlepiej małymi porcjami przestudzoną masę truskawkową. Delikatnie wymieszajcie.
Wykonanie:
Pierwszy kawałek ciasta włóżcie do blaszki w której piekliście ciasto. Nasączcie delikatnie sokiem z cytryny. Wyłóżcie mus truskawkowy. Świerze truskawki przekroić na połowę (w poprzek aby szypułka była z połową truskawki.) Kawałki z szypułką odłużcie, a pozostałe truskawki posiekajcie na grubsze kawałki i wyłóżcie na mus truskawkowy. Następnie połóżcie drugi kawałek ciasta. Poukładajcie truskawki i oprószcie pokruszonym ciastem. Schłodzić co najmniej dwie godziny. Powodzenia !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz