piątek, 30 grudnia 2016

Po Francusku

                                     Francuskie bagietki 

                                  - ćwiczenie czyni mistrza-







Kupiłam upragnione od dawna foremki do bagietek ... no i sie zaczeło testowanie przepisów..... Nie pytajcie ile napiekłam bagietek....zapasu bułki tartej mam na najbliższe pół roku! Szukałam wszedzie. Wypróbowałam wszystkie przepisy dostepne w mojej biblioteczce...i ... to nie było to!
Okazało sie ze przepis czekał na mnie u Doroty na blogu Moje wypieki.
Przepis genialny praktycznie nic nie zmieniałam tylko dodałam wiecej soli i dłuzej popracowałam z ciastem.
Bagietki genialne. Polecam :)

Przepis na 4 bagietki
- szklanka mleka
- 2 łyżeczki masła
-2 łyżeczki cukru
- szklanka wody w temperaturze pokojowej
- 8 g suchych drozdzy lub 16 g świeżych (używając świeżych drożdży trzeba najpierw zrobić zaczyn)
- 2 i 1/2 łyżeczki soli
- 4 szlanki mąki (jedna szklanka to około 160g) + 1/2 opcjonalnie jak ciasto będzie za rzadkie. 

Mleko z masłem i cukrem podgrzać. Przelac do miski w której bedziemy robic ciasto(mozna recznie ale ciasto nie jest najłatwiejsze do ręcznego gniecenia, można mikserem z końcówką w kształcie haka)
Dodać wodę i odstawić aż wystygnie .
Następnie dodać drożdże sól i zamieszać. Mieszając dodawać mąkę. Ciasto bedzie klejące i dość luźne( luźnejsze odrobinkę od ciasta chlebowego) Przełożyć do natłuszczonej miski i poczekać aż podwoi objętość około 1,5 do 2 godzin. Mniej wiecej w połowie wyjać ciasto delikatnie, i rozciągając złożyć. 
Tu jest pięknie pokazane jak obchodzić się z ciastem i jak składać bagietki . Delikatnie uformowac bagietki i przenieść na natłuszczoną blaszkę lub specjalne foremki. Rozgrzać piekarnik do temperatury 230-250 stopni. Kiedy bagietki będą gotowe do pieczenia ( muszą urosnąć około 30 minut) spryskać piekarnik wodą lub polożyć na dno piekarnika kilaka kostek lodu. 
Piec w najwyższej temeraturze okolo 10 minut po czym zmniejszyć temperature do 200 stopni i piec aż będą rumiane i postukane od spodu wydadzą głuchy dźwięk.(ok 10 minut)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz