wtorek, 25 kwietnia 2017

Koronkowy tort z malinami w środku.


Niezwykle dekoracyjny prosty tort z kremem śmietankowym i malinami. 
Ozdobiony jest cukrową koronką, którą możecie zrobić sami. 
Potrzebna wam będzie mata silikonowa i specjalny proszek Cake  Lace Powder. 
Tort w brew pozorom łatwy do zrobienia. 
Pyszny śmietankowy krem świetnie komponuje się z malinami.




Piekłam w tortownicy o średnicy 22 cm.
Biszkopt 
5 jajek (osobno żółtka i białka)
3/4 szklanki drobnego cukru do wypieków
3/4 szklanki mąki pszennej (tortowej)
1/4 szklanki mąki ziemniaczanej

Mąki wymieszać i przesiać. 

Białka ubić na sztywną pianę, dodać cukier cały czas ubijając, następnie dodać żółtka- nie przestając ubijać. 
Później przesianą mąkę i delikatnie wymieszać łyżką, tak aby białka nie opadły. 
Przełożyć do tortownicy. Tortownice wcześniej wyłożyć papierem do pieczenia ( samo dno) boków nie smarujcie niczym, później jak biszkopt zostanie upieczony i wystygnie delikatnie oddzielić nożykiem.

Piec w temperaturze 160 -170 stopni - około 45 minut (w zależności od piekarnika) do suchego patyczka (jak nakłujemy patyczkiem ciasto i po wyjęciu pozostanie on suchy znaczy ze biszkopt gotowy)
Po wyjęciu z piekarnika upuścić na podłogę z wysokości 40 cm (dzięki temu biszkopt nie opadnie ). Wystudzić.
Krem waniliowy
400 ml schłodzonej śmietany kremówki
250 g mascarpone
3/4 małej puszki słodzonego mleka skondensowanego
Ziarenka z laski wanilii lub pasta waniliowa.
około 300 g malin

Śmietanę, mascarpone i wanilię przełożyć do misy miksera. Miksując na średnich obrotach wlewać mleko skondensowane. Miksować do uzyskania porządnej konsystencji ( Ma być stabilny krem)
Krem maślany do posmarowania tortu
3/4 szklanki cukru pudru
1/4 szklanki mleka
200 g miękkiego masła
sok z cytryny
Wsypać cukier puder do garnka i zalać mlekiem. 
Zagotować tylko do rozpuszczenia cukru, dodać sok z cytryny. Schłodzić.
W misie miksera ubić masło na puszystą masę. Do puszystego masła, cały czas miksując dodawać mleko z cukrem pudrem. Miksować tak długo aż masa będzie biała (około 4 - 6 minut)
Nasączyłam wiśniówką.
Wykonanie 
Pierwszy blat nasączyłam delikatnie i wyłożyłam 1/3 kremu na wierzch kremu poukładałam maliny i przykryłam kolejną warstwa i tak kolejny raz aż posmarujemy wszystkie blaty biszkoptowe. Przełożony tort schłodziłam 30 minut w lodówce. 
Po schłodzeniu posmarowałam tort na wierzchu masą maślaną. Delikatnie wyrównałam.( cukrowe koronki nie mogą być używane na masy śmietanowe bo rozpuszczą się) 
Ozdobiłam dodatkowo różami cukrowymi i srebrnymi kuleczkami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz