środa, 6 marca 2013

M i razowe ciastka...

Nie zasłużył M na razowe ciastka... na takie razowe z moja własna kombinacja smaków i tymi róznymi  "śmieciami"
Jednak stało sie i upiekłam biedakowi, aby chrupiąc wieczorem nie miał wyrzutów sumienia, ze idzie mu w oponkę....
Zapewne tez sa kaloryczne... ale za to z błonnikiem i z gorzką czekoladą i z mąką razowa .... 
M zachwycony zabrał nawet porcję do pracy ... najbardziej zachwycony był M mniejszy. 
Zjadł i moja porcje :)
A wiec do rzeczy .. mój doświadczalny pierwszy i mam nadzieje ze nie ostatni przepis na pełnoziarniste ciastka z pieprzem i czekolada :)

- 120g miękkiego masła
- 50g cukru
-1 łyżeczka melasy 
- 1 jajko
- 150g maki razowej z dodatkiem ziaren ( na jakie tylko macie ochotę) ja użyłam mąki allison seed & grain  wholemeal                                                
- 100g płatków owsianych
-1/2 filiżanki pokruszonych orzechów(różnego rodzaju)
- 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/4 łyżeczki sody
- 5- 6 ziaren czarnego pieprzu *
- 5 ziaren ziela angielskiego*
- 100g posiekanej gorzkiej czekolady 


Masło utrzeć z cukrem i z melasą dodać jajko dalej ucierać  Mąkę zmieszać z proszkiem do pieczenia i soda i dodać do masy maślanej. Dodać resztę składników. 
Łyżeczka nabierałam i mokrymi dłońmi formowałam kulki lekko spłaszczając. Układać na natłuszczonej blaszce w odstępach  (podczas pieczenia urosną) .  Piec w temp. 180 około 15 minut. Odstawić na kratce do ostygnięcia :)
* Pieprz i ziele angielskie utłuc w moździerzu i dodać na koniec do reszty ciasta


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz